21. února 2025 - 06:22
„My říkáme, že vystupování z Unie není program, ale je to nějaká možnost, která je daná uzavřenými smlouvami. Když všechno selže a něco se semele, je to poslední možnost. Té ještě předchází celá řada kroků,“ řekl
Novinkám předseda Motoristů Petr Macinka.
Macinka si také myslí, že by si Česko mělo začít v Unii raději vyjednávat různé „výjimky“. S dalšími „kverulujícími“ státy by mělo vytvořit blokační menšinu a bránit přijímání směrnic, se kterými nesouhlasí.
„Pak je další možnost vyhlásit neposlušnost a neimplementovat ta nejšílenější ustanovení do našeho právního řádu. A to i za cenu toho, že budeme platit pokuty. Protože žádná pokuta není tak vysoká, jako je cena likvidace celého našeho průmyslu a podvázání prosperity a ekonomiky,“ uvedl na serveru
novinky.cz šéf Motoristů sobě Petr Macinka.
Kritizuje zejména takzvaný Green Deal a zákaz prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035. Podle Motoristů to zničí celý evropský automobilový průmysl.
Česko by podle Motoristů mohlo v Unii zahájit debatu o novém druhu „omezeného“ členství.
Psali jsme:
„Iniciovat debatu o tom, že by něco takového mohlo vzniknout. Je to forma tlaku na bruselskou centrálu, aby věděla, že někde je nějaký problém, že někde tlačí moc a že se mohou státy bouřit. A až jako poslední možnost vidím pohrozit Bruselu tím, že začneme iniciovat vnitrostátní debatu o opuštění Evropské unie. Je to až krajní možnost, ale je to možnost,“ vysvětlil Macinka.
(jar, prvnizpravy.cz, repro: czechcrunch)