Takže nám tady někdo lže, říká vojenský analytik Štefec

politika

Vojenský analytik Jaroslav Štefec se opět pustil do "chemtraliskultu" a poukázal na to, že ani kovidem zdůvodňované omezení letecké i pozemní dopravy a průmyslových provozů v Číně, Africe, USA i EU měřitelně neovlivnilo koloběh CO2 v atmosféře Země.

Takže nám tady někdo lže, říká vojenský analytik Štefec
Jaroslav Štefec, vojenský analytik
23. ledna 2025 - 07:22

„Vím, že doba je těhotná spoustou věcí, a ač to zatím moc nevnímáme, nástup Donalda Trumpa do funkce staronového prezidenta USA velmi výrazně změní dosavadní chod světa. Přesto si dovolím udělat malý cimrmanovský „úkrok stranou“. Popudem k němu bylo poměrně velké množství jak kritických připomínek, tak otázek, které se vztahovaly k mnou nedávno zveřejněnému textu na téma "chemtrailskult". 

Asi nejčastější otázka, často doprovázená fotografiemi, se týkala souběhu většího množství "pruhů" na obloze, případně vzniku jakoby "nebeských rastrů". I tyto jevy jsou opravdu "pouhými" stopami spalin, vznikajících při hoření leteckého paliva ve spalovacích komorách motorů proudových dopravních letadel. Ta se v našem vzdušném prostoru pohybují ve zhruba stejných výškách a letových koridorech s relativně malými odstupy. Spaliny unáší balistický vítr o rychlosti kolem 25 km/h, který vane v běžných letových hladinách kolem jedenácti kilometrů. Stopy několika po sobě jdoucích letů, tvořené "oblakem" částeček ledu, vzniklého kondenzací a následným zmrznutím vodní páry na jádrech prachu a uhlíkových mikrosazí, tak vytvářejí dojem "řádkování". Některé koridory se nad našim územím dokonce kříží, takže stopy spalin za letadly mohou působit dojmem úmyslně vytvořené "mřížky", nebo, chcete-li, "rastru".
 
Další otázka se týkala vlivu "čar na nebi" na povrch země. V místech s vysokým leteckým zatížením vzdušného prostoru (kam patří i ČR), umělá oblačnost, vytvářená spalováním tisíců tun leteckého paliva, skutečně snižuje měřitelné množství slunečního světla, dopadajícího na zemský povrch. Platí to i v případě, kdy stopy zdánlivě "nejsou vidět". Tvoří je totiž ze 65 % vodní pára, která pohlcuje zejména infračervené záření a podílí se na pohlcování a rozptylu viditelného světla všech vlnových délek, včetně ultrafialového záření. Svou výraznou roli zde samozřejmě hrají i již zmíněné mikrosaze a další plyny, vznikající hořením paliva – CO2, CO, NO, …



Mikrosaze, o nichž jsem psal, vznikají podobně jako běžné komínové saze, ale přece jen poněkud "sofistikovaněji" – nedokonalým spalováním leteckého paliva v leteckých motorech. Nejsou ale tvořeny jen čistým uhlíkem. Jsou na ně navázány i prvky z inhibičních přísad, které zlepšují mazací a další vlastnosti leteckých paliv a stabilizují je při dlouhodobém ukládání. Jedná se například o hliník, vanad, jód a další prvky a jejich sloučeniny, které se během hoření ve spalovací komoře buď mění na jednoduché oxidy, nebo se vypaří a poté naváží na mikrosaze. Při miliónech tun paliva, spáleného za rok nad našimi hlavami, to ročně představuje stovky a stovky tun sazí s navázanými látkami, pomalu klesající k povrchu Země. Na naše louky, rybníky, pole, střechy, dvorky a zahrady.

Proč se o tom nemluví a vlády raději "mlží" o projektech na ochlazení planety a "zlepšení přenosu elektromagnetických signálů"? O ochlazování a oteplování planety si myslím své, a co se týká přenosu signálů, je to hloupost sama o sobě. Hliníkové proužky a prášek se během WWII používaly spíše k zarušení radarů a omezení rádiového provozu nepřítele, než k "podpoře přenosu signálů". Mám pocit, že za tím je spíše strach politiků a provozovatelů letadel, že přiznání pravdy o reálně existujících ekologických dopadech letecké dopravy na životní prostředí by místo snahy o jejich efektivní snižování přineslo spíše fanatický boj "aktivistů" za výrazné omezení leteckého provozu. Se všemi doprovodnými jevy, včetně terorismu. Což, objektivně vzato, nikdo nechce. 

Lid si žádá levné dovolené v Turecku, na Krétě, v Egyptě a jinde, nad hlavami nám létají milióny tun zboží z Číny a dalších zemí v nákladních strojích a armády chtějí létat a cvičit své piloty. Omezení nikdo nepřipustí, a "příběh" o chemtrails je dobrým krytím nepříjemné reality. Proto také, pokud na to někdo skutečně upozorní, narazí obvykle na protitlak. Politický, korporátní i "lidový". Letadla vydělávají spousty peněz, hlavně ta nákladní, lid chce své dovolené a politici své příspěvky a voliče. Proto žádná omezení nebudou.

Psali jsme:

Ano, je doložitelné, že omezení (nejen) leteckého provozu za kovidu v ČR skutečně přineslo viditelné změny v přírodě. Došlo k ozdravení porostů, objevily se mechy a lišejníky, které v některých oblastech právě díky letadlům téměř vymizely atd. Vzrostlo množství dopadajícího světla a byl omezen spad látek, způsobujících zdravotní problémy lidem, zvířatům i rostlinám. Takže kovidovým omezením, jakkoliv zbytečným a umělým, můžeme přiznat aspoň malý pozitivní přínos. 

Za hranici otázek, které jsem dostal, ale jde poměrně závažné zjištění z jiné oblasti. Ani téměř dva roky trvající a kovidem zdůvodňované omezení letecké i pozemní dopravy a průmyslových provozů v Číně, Africe, USA i EU totiž měřitelně neovlivnilo koloběh CO2 v atmosféře Země. Takže nám tady někdo lže. Ve věcech, jako jsou očkování, poškozování našeho zdraví, omezování CO2 a "zelený úděl", a množná i v mnoha dalších. Například důvodu vysokých cen energií v ČR, nebo války na Ukrajině. 

Donald Trump proto nejspíš dobře ví, proč jedním z prvních jím podepsaných výnosů bylo odstoupení od Pařížské dohody o klimatu. Stejně tak dobře věděli co a proč dělají i lidé, kteří na poslední chvíli podstrčili už nic nechápajícímu Bidenovi k podpisu milosti pro Fauciho a Milleye, hlavní strůjce "kovidového šílenství" v USA. Uvidíme, jestli (a jak) se s tím nový americký prezident popere,“ uzavřel svůj komentář na facebooku Jaroslav Štefec. 

(nov, prvnizpravy.cz, repro: facebook)


Anketa

Je pro vás jmenování Donalda Trumpa 47. americkým prezidentem: