O výstavbě přehrady se hovoří od roku 1997, kdy sever Moravy a Slezsko také postihly ničivé povodně. O stavbě stát rozhodl v roce 2008, dosud ale nezačala. Podle posledních odhadů by se mělo začít stavět v roce 2027.
K "ekoterorismu" s odkazem na článek ze Seznam zpráv, který se podrobně věnuje žalobě, se na sociální síti facebook vyjádřil předseda Motoristů sobě Petr Macinka.
Na program Motoristů sobě a výběr nosných témat zareagoval expert na politický marketing Tomáš Buzek.
„Motoristé se v kampani do parlamentních voleb v září 2025 rozhodli vsadit na českou verzi MAGA a vyvézt se na vlně Trumpa do sněmovny. Myšlenka logická a zajímavá, má ale za mě dvě velká úskalí,“ říká Buzek, podle kterého je prvním úskalím to, že volby se u nás uskuteční až za necelého třičtvrtě roku a podotýká, že tou dobou může být situace v USA s Donaldovou vládou zcela odlišná než nyní.
Druhý, ten podle Buzka důležitější problém, spočívá v tom, že Motoristé na MAGA politiku potřebují svojí Kamalu a Demokraty.
„A s tím je to v Čechách problém. Strany, který by byly schopné prosazovat pořádně liberální a progresivní nápady a logicky tím vytvářeli prostor pro Motoristy nás před tím "chránit", jsou v zásadě nevýznamné nebo na cestě do zapomnění.
Největší strany jako jsou ANO, ODS, naprostá většina STAN, ale i další strany ve Sněmovně tyto témata v podstatě neřeší. Ostatně logicky, protože to nezajímá ani většinovou společnost, tedy voliče,“ uvedl Buzek s tím, že Češi pořád mnohem víc řeší ceny energií a potravin a jako "guilty pleasure" si aktuálně pěstujeme diskusi o zahraniční politice a bezpečnosti.
Buzek dále míní, že ani uprchlická krize už není pořádné téma a najít nějakého pořádného "vítače" už je mnohem složitější, než před třemi nebo čtyřmi lety. Buzek si také myslí, že ani Green Deal, který se Motoristům v evropských volbách trefil přesně do jejich esence a programu, už také nebude tím "nosným tématem", protože ten u nás chtějí upravit v dnešní době úplně všichni - od vládních stran až po opozici.
„Je to prostě ohromný rozdíl třeba oproti Slovensku, kde tyto kulturní války hoří naplno (tedy kromě jiných válek), a kde by si Motoristé našli svoje Nemesis v podobě pana Šimečky a jeho Progresivního Slovenska. U nás bude zkrátka mnohem těžší vyvolat strach o to, že končí "starý dobrý svět" co známe, a proto může být sázka Motoristů na MAGA rétoriku střelbou úplně vedle,“ shrnul závěrem expert na politický marketing Tomáš Buzek.