Politici musí mluvit jazykem sociálních sítí, míní Buzek

politika

Pokud politici chtějí oslovit mladé voliče, musí mluvit jejich jazykem i jazykem sociálních sítí, myslí si expert na politický marketing Tomáš Buzek. Podle něj mají představitelé hnutí ANO velký náskok oproti členům vlády, ti selhávají.

Politici musí mluvit jazykem sociálních sítí, míní Buzek
Tomáš Buzek, expert na poiltický marketing
14. února 2025 - 05:30

Řada politiků se podle experta na politický marketing Tomáše Buzka dívají na sociální sítě skrz prsty, zároveň ale mluví o tom, že chtějí získat mladé voliče. 

„Ti jsou ale právě na těchto sítích. Abyste je dokázali oslovit, musíte být schopni mluvit jejich jazykem i jazykem sociálních sítí,“ řekl pro CNN Prima NEWS Buzek s tím, že vládní politici v tomto zatím selhávají a hnutí ANO je oproti nim hodně napřed. 

Přímá úměra, že s počtem lajků narůstají i politické preference, podle něj neplatí. 

„Pokud ale nedokážete voliče oslovit, nemůžete předpokládat, že byste je mohli získat, aby vám dali svůj hlas,“ uvedl ve vysílání Buzek.

„Je trochu až komické, když slyším představitele koalice Spolu nebo hnutí STAN, jak chtějí zasáhnout mladé voliče,“ řekl Buzek.


Buzek dodal, že Alena Schillerová (ANO) má na platformě TikTok asi 44 tisíc sledujících, Andrej Babiš (ANO) dokonce 180 tisíc. S příspěvky bodují také Filip Turek (nestraník za Motoristy) se skoro 50 tisíci nebo Kateřina Konečná (KSČM) s bezmála 30 tisíci. 

„Naproti tomu vidíme Petra Fialu, který má necelých šest tisíc sledujících. Barbora Urbanová, která se profiluje jako jedna z političek, která by chtěla oslovovat mladé za hnutí STAN, jich má asi 137,“ zdůraznil Buzek.

Psali jsme:

Dodal, že všechny strany říkají, jak chtějí zasáhnout mladé voliče. 

„Když se ale podíváte na jejich schopnost je oslovit na dominantních sociálních sítích, jako jsou TikTok nebo Instagram, vidíte, že jejich čísla jsou naprosto marginální,“ míní Buzek.

(dan, prvnizpravy.cz, repro: cnn prima)