Řada politiků se podle experta na politický marketing Tomáše Buzka dívají na sociální sítě skrz prsty, zároveň ale mluví o tom, že chtějí získat mladé voliče.
„Ti jsou ale právě na těchto sítích. Abyste je dokázali oslovit, musíte být schopni mluvit jejich jazykem i jazykem sociálních sítí,“ řekl pro CNN Prima NEWS Buzek s tím, že vládní politici v tomto zatím selhávají a hnutí ANO je oproti nim hodně napřed.
Přímá úměra, že s počtem lajků narůstají i politické preference, podle něj neplatí.
„Pokud ale nedokážete voliče oslovit, nemůžete předpokládat, že byste je mohli získat, aby vám dali svůj hlas,“ uvedl ve vysílání Buzek.
Buzek dodal, že Alena Schillerová (ANO) má na platformě TikTok asi 44 tisíc sledujících, Andrej Babiš (ANO) dokonce 180 tisíc. S příspěvky bodují také Filip Turek (nestraník za Motoristy) se skoro 50 tisíci nebo Kateřina Konečná (KSČM) s bezmála 30 tisíci.
Dodal, že všechny strany říkají, jak chtějí zasáhnout mladé voliče.