Podle marketéra Tomáše Buzka může Andreji Babišovi (ANO) odsávat hlasy nové uskupení okolo Tomia Okamury (SPD). Buzek ale považuje pokles preferencí hnutí ANO za následek dvou faktorů.
„Vládě a koalici Spolu se povedlo skvěle využít přístup amerického prezidenta Donalda Trumpa k řešení konfliktu na Ukrajině a zvednout téma národní bezpečnosti. To se trefilo do noty jejich voličů a zároveň tím znejistili voliče ANO,“ vysvětlil Buzek, podle kterého ukázalo ANO nejednotnou komunikaci.
„Představitelům hnutí to trošičku haprovalo a říkali rozdílná vyjádření. Myslím si ale, že se jim to již podařilo sladit a ten trend je nyní spíše stagnující,“ řekl ve vysílání CNN Prima NEWS Buzek.
Pokles hnutí ANO zaznamenala i další agentura. Společnost SANEP podle nejnovějšího exkluzivního průzkumu pro televizi XTV přisoudila hnutí ANO 33,4 %, zatímco v druhé polovině května to bylo 35 %.
„Tato, řekněme koalice, měla velmi dobrý start a její voliči mají značný překryv s voliči hnutí ANO,“ vysvětlil Tomáš Buzek, podle kterého má ale uskupení Tomia Okamury před sebou ještě jeden potenciální problém, který mu může zabránit v úspěchu.
„Okamura se vyjádřil, že ještě nemají hotové kandidátky. Takže může být ještě zajímavé, jak se jim to podaří odkomunikovat, protože hádky na voliče vždy působí negativně,“ poznamenal na závěr expert na politický marketing Tomáš Buzek.