Článek ještě pokračuje a pod ním je uvedeno, že autorem tohoto textu je kastelánem hradů Točník a Žebrák a učitelem na pražském Gymnáziu Jana Keplera.
Následuje přepis textu dopis, z něhož bych si dovolil uvést malou ukázku:
dovolujeme si Vám napsat jako studenti a učitel pražského Gymnázia Jana Keplera a pokusit se tímto dopisem iniciovat oficiální státnické smíření mezi Čechy a Němci.
Sice nevím, čeho je autor tohoto článku učitelem, ale i tak mi nad tím zůstává rozum stát. I kdyby nebyl pan učitel odborníkem na naše soudobé dějiny, i kdyby nevěděl o platných dokumentech o úpravě a narovnání našich vzájemných vztahů s Německem, mohl si snadno zásadní údaje „vygooglovat“ a iniciativní studenty (správně žáky) poučit.
Např. na webu Ministerstva zahraničí ČR nalezne text Česko-německé deklarace o vzájemných vztazích a jejich budoucím rozvoji, kterou podepsali tehdejší předseda vlády ČR Václav Klaus a německý spolkový kancléř Helmut Kohl za asistence ministrů zahraničí Klause Kinkela a Josefa Zelience v Praze dne 21. ledna 1997.
Dovolím si panu učiteli osvěžit paměť a uvést zde znění prvního odstavce, když celou deklaraci si může každý občan přečíst na výše zmíněných stránkách:
oceňují….
Je velmi nepravděpodobné, že by se na údajně „prestižním“ pražském gymnáziu neučily naše soudobé dějiny a je také nepravděpodobné, že by učitel tohoto gymnázia neznal alespoň jejich stěžejní body, nota bene když se jedná o tak exponované téma, jako je historie našeho vzájemného soužití s Němci.
Závěrem se tedy logicky nabízí otázka, že pokud žáci a jejich učitel tyto základní znalosti mají, proč takovéto dopisy vůbec píší a co tím sledují.
Že by to byli horliví svazáci nové doby?
BIC / SWIFT kódKOMBCZPPXXX