Konečná likvidace našeho školství! Marková se nestačí divit

politika

Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) hodlá rušit maturity, slučovat školy a zavádět distanční výuku.Jana Marková okomentovala záměry resortu a ve svém komentáři se zaměřila na současnou kvalitu výuky, která podle ní rapidně klesá.

Konečná likvidace našeho školství! Marková se nestačí divit
Jana Marková
26. června 2024 - 06:05

„Konečná likvidace našeho školství? Ministr Bek hodlá rušit maturity, slučovat školy a zavádět distanční výuku.

Už jsem to psala několikrát a musím to napsat znovu. Naše školy opouštěli vzdělaní, společensky použitelní lidé a záviděl nám to celý svět. Bohužel časy se mění a my jsme si za vzor vzali to nejhorším co jsme mohli. KoZu. Neboli takzvaný kolektivní Západ.

Poté, co jsme dokonalé speciální školství, kde každý měl možnost vzdělávat se a hlavně se uplatnit dle svých, mnohdy omezených možností, jsme zavedli inkluzi, desítky asistentek a z poloviny nepoužitelné vyučovací hodiny. Výuka se přizpůsobuje nejslabšímu, kvalita rapidně klesá, klesá pozornost a jediné co stoupá je přehazování výuky domů na rodiče. Osobně si nepamatuji, že by se se mnou rodiče někdy učili, kromě matematických olympiád, kde se můj otec pokoušel na mne v šesté třídě aplikovat matematiku z ČVUT. Nutno dodat, že bezvýsledně. Dnes s polovinou toho, co má dělat dítě ve škole zápasí rodiče doma.



Klesá též náročnost zkoušek a přijímaček. A co nejhůř, pořád se něco mění a ty děti pořádně nevědí, zda dostudují v systému aktuálním, nebo se změní ministr a vymyslí systém zase jiný, v drtivé většině o dost horší. O třiceti letech likvidace učňovského školství se te´d přichází na to, že ne každý má na to být atomový inženýr, a ne každý zedník musí být nutně Mongol nebo „mongol“. Co nepotřebujeme, jsou ovšem téměř rakovinně se rozrůstající humanitní obory „o ničem“, nicméně s titulem. Být magistr je poslední dobou spíš urážka, než zásluha.

A protože je těch změn asi málo, ale hlavně je díky všem těm rušením už nefunguje fakt nic moc, ačkoliv se do školství lejou nemalé peníze, budeme měnit dál!

Novela školského zákona například umožní nahradit školní část maturitní zkoušky absolventskou prací a obhajobou. To zejména v případě odborných škol umožní provázat závěrečnou zkoušku s praxí. Což jako nic proti ničemu, ale maturita má být zkouška dospělosti, tedy i znalostní, nejen zásluhová. Proto máme obory s a bez maturity. Maturita tu není od toho, aby ji udělal každý, ale aby každý kdo ji má, měl požadované znalosti. Doktor taky nejste jen proto, že umíte vykuchat žábu.

Rozhodnutí má být prý na školách, takže se nebude podle ministra jednat o hromadnou záležitost. Aha. Takže víte, jak to bude vypadat třeba na soukromé „odborné“ škole, jejímž cílem je nalákat žáky a cílem rodičů ty děti někam uklidit. Měla jsem známou, která takto složila i maturitu z ruštiny, kdy já jsem uměla lépe než ona, a to rusky neumím.

Psali jsme:

A další perla, jedná se o možnosti zavedení distanční výuky. A to po dohodě i na základních školách. Jako jste normální? Vy nevidíte, co s dětmi udělalo to covidové šílenství? Děti jsou tvorové smečkoidní. Potřebují kolektiv, potřebují si budovat hierarchii. Nebo na to jednou šeredně doplatí.
 
Možnost, kdy si budou moci ředitelé sami kombinovat prezenční a distanční výuku, byla ozkoušena po první vlně covidu. „Mělo by to být koncepční, mělo by to být naplánované, ale to rozhodnutí bude na řediteli školy,“ vysvětluje předseda školských asociací Zajíček.

Aha. Takže kromě toho, že místo maturity budete moci dělat nějaký obskurní projekt, jehož jediná podmínka je, že část bude v cizím jazyce, ještě nebudete muset do té školy chodit vůbec. Bravo. Tak snad tam nakonec budou chodit alespoň ty stovky asistentů, které jsme díky nefunkční inkluzi museli nabrat," uzavřel Marková komentář na svém facebooku.  

(jar, prvnizpravy.cz, foto: red.)


Anketa

Jakou vládní funkci podle vás zastává plk. Otakar Foltýn?