Jurečka vyhodil miliony za průzkumy, zjistila Bobošíková

politika

Součástí přípravy na vládní tiskovku, kde byla veřejnost seznámena s obsahem konsolidačního balíčku, byly i průzkumy veřejného mínění za několik milionů korun. Ty obdržely s vládou spřízněné agentury STEM či Kantar.  

Jurečka vyhodil miliony za průzkumy, zjistila Bobošíková
Marian Jurečka (KDU-ČSL)
19. května 2023 - 08:20

O milionech vyhozených z kapes daňových poplatníků pohovořila ve svém pořadu Aby bylo jasno moderátorka Jana Bobošíková a to ve chvíli, kdy probírala důchodovou reformu. 

„Máme před sebou doslova učebnicový příklad toho, co se děje ve chvíli, kdy vládne pět programově nesourodých stran, držených pouze tmelem moci a nenávisti k Babišovi. Marketingem, kampaněmi, outfity a prezentacemi se zakrývá chybějící jasný směr a prázdnota vládních kroků,“ prohlásila Bobošíková s tím, že představená důchodová reforma neobsahuje řadu slibovaných věcí, které byly v původním programovém prohlášení vlády. Jako příklad uvedla to, že vláda např. nezavede příspěvek dětí na důchod rodičů, jak tvrdila. 

„Navíc jsme se dozvěděli, že důchodová reforma nebyla představena celá a zbývající část se dozvíme ve druhé polovině roku,“ upozornila Bobošíková.

V tomto kontextu poukázala na to, že Ministerstvo práce a sociálních věcí svá tvrzení, že je důchodová reforma nezbytná a proč přišla až v květnu, opírá o průzkumy veřejného mínění.


„Před oznámením tzv. důchodové reformy daňoví poplatníci zaplatili statisíce společnosti STEM hned za tři průzkumy veřejného mínění. Vyplývá z nich, že než se vláda vůbec k nějakým krokům odhodlala, vypouštěla balónky a testovala, jak na ně budou voliči reagovat.

V prosinci loňského roku zaplatilo Ministerstvo práce a sociálních věcí Mariana Jurečky téměř 400 tisíc korun za průzkum na téma ‚podpora zvažovaných opatření v rámci připravované důchodové reformy‘.

Na jaře pak vznikly za 800 tisíc korun dva další průzkumy. A sice vnímání důchodové reformy a jejích klíčových prvků u různých věkových skupin a srozumitelnost a podpora všech aktuálně zvažovaných opatření důchodové reformy,“ uvedla Bobošíková. 

Až po těchto průzkumech se lidé dozvěděli, jak přibližně bude důchodová reforma vypadat s tím, že zbytek se mají dozvědět do konce tohoto roku.


A protože se názory veřejnosti musejí podle ministra Jurečky sledovat, uzavřelo jeho ministerstvo také smlouvu s agenturou Kantar za 1,7 milionu korun na týdenní monitorování sledující vývoj tvorby názorů na důchodovou reformu v čase, citovala z uzavřené smlouvy Jana Bobošíková.

„A protože je pro tuto vládu občan evidentně cíl a oběť marketingové komunikace, bude Jurečkovo ministerstvo za peníze daňových poplatníků důchodovou reformu propagovat v televizi, v rádiu, na serverech, v tisku či venkovních reklamních plochách. Jen za nákup mediálního prostoru uzavřel ministr Jurečka z KDU-ČSL smlouvu na téměř 17 milionů korun,“ vyčíslila moderátorka milionové náklady na přípravu tiskové konference o daňových reformách.

Také jsme psali:

Na to, jaký bude obsah komunikační, marketingové a PR kampaně k propagaci cílů důchodové reformy, bude uzavřena další smlouva za téměř 2,5 milionu korun.

„Prostě jak říká lidovecký premiér Jurečka: ‚Reklama funguje,‘“ dodala Jana Bobošíková.

(jar, prvnizpravy.cz, foto: red.)



43-8974200277/0100

Pro platby ze zahraničí: IBANCZ5601000000438974200277
BIC / SWIFT kódKOMBCZPPXXX





Anketa

Kdyby se dnes konaly v ČR prezidentské volby, komu byste dali svůj hlas?