Autoklub ČR: Návrat Moto GP jako náplast na ekonomickou krizi?

politika

Jak může být Autoklub ČR (AČR) považován za důvěryhodného partnera při pořádání tak prestižní akce, jakou je Moto GP a jakým způsobem se vyrovná s kritikou, že využívá návrat Moto GP jako prostředek k zamaskování svých ekonomických problémů?

Autoklub ČR: Návrat Moto GP jako náplast na ekonomickou krizi?
Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR
30. srpna 2024 - 12:25

Autoklub České republiky (AČR) se ocitl v hluboké ekonomické krizi a nyní hledá způsoby, jak z ní ven. Jedním z takových kroků je návrat světového šampionátu Moto GP do Brna, což je vítaným impulzem pro brněnské ego, ale také otázkou, zda tento krok opravdu řeší problémy, nebo je jen zástěrkou pro zahlazení ekonomických nesnází.

AČR se potýká s výraznými finančními problémy. Organizace hospodaří v záporných číslech a musí dokonce prodávat majetek, aby její ztráty nebyly katastrofální. Mezi závazky, které musí Autoklub vyrovnat, patří i dluh vůči státnímu rozpočtu na sociální a zdravotní pojištění. Tento dluh je sice domluvený a splácen podle splátkového kalendáře, ale situace je alarmující.

V této souvislosti vyvstává otázka, jak může být AČR považován za důvěryhodného partnera při pořádání tak prestižní akce, jakou je Moto GP? Jakým způsobem se Autoklub vyrovná s kritikou, že využívá návrat Moto GP jako prostředek k zamaskování svých ekonomických problémů?



Autoklub bude v rámci pořádání Moto GP fungovat jako spolupořadatel a příjemce státní dotace od Národní sportovní agentury (NSA) a pravděpodobně i města a kraje. Tím se vyřeší problém spoluúčasti, ale zároveň se otevírá otázka, zda je správné, aby subjekt s tak problematickým hospodařením dostával státní podporu. Není Moto GP jen další cestou, jak zahladit ekonomické problémy Autoklubu?

Dalším bodem, který vyvolává pochybnosti, je stav povrchu Masarykova okruhu. Dříve se hovořilo o tom, že promotér závodu, společnost DORNA, požaduje opravu povrchu za 100 milionů korun plus dalších 20 milionů. Nicméně nyní prezident Autoklubu, Jan Šťovíček, tvrdí, že náklady budou jen zlomkem této částky. Vyvstává otázka, kdo tady vlastně lže? Lhala DORNA, když žádala tak vysokou částku, nebo v Brně náhle klesly ceny stavebních prací?

Psali jsme:

Navíc se objevují obavy, že se na příští rok ze soukromých peněz zalepí jen to nejnutnější, a později bude tlak na státní rozpočet, aby financoval kompletní opravu.

Návrat Moto GP do Brna může být chápán jako pozitivní krok pro město i český motorsport. Avšak za těmito oslavnými tóny se skrývá řada otázek a pochybností. Může být Autoklub s problematickým hospodařením skutečně důvěryhodným partnerem pro pořádání tak prestižní akce? A nepřinese návrat Moto GP spíše další ekonomické problémy než jejich řešení? Zůstáváme v očekávání odpovědí, které by měly být brzy na stole.

(svob., prvnizpravy.cz, repro: motorkari.cz)


Anketa

Kdyby se dnes konaly v ČR prezidentské volby, komu byste dali svůj hlas?