Zakázkový polštář německého průmyslu se v dubnu opět zmenšil, přičemž největší pokles zaznamenal automobilový průmysl. Podle údajů zveřejněných ve středu Německým statistickým úřadem došlo v porovnání s předchozím měsícem ke snížení zakázkového stavu o 0,5 procenta. V meziročním srovnání klesl celkový objem zakázek o 5,6 procenta, uvádí německý deník Handelsblatt.
Nejvýraznější pokles byl zaznamenán u zakázek z tuzemska, které se snížily o 0,9 procenta, zatímco zakázky ze zahraničí klesly o 0,2 procenta. Hlavním faktorem negativního vývoje byla opět automobilová výroba, kde se zakázky snížily o 3,0 procenta oproti březnu, což je pokles již patnáctý měsíc v řadě. Během pandemie COVID-19 došlo v automobilovém průmyslu k prudkému nárůstu zakázek, způsobenému problémy v dodavatelských řetězcích, zejména nedostatkem polovodičů.
Nyní, s lepší dostupností materiálů, se může postupně uvolňovat nahromaděná poptávka, i když nové objednávky jsou v současné době slabé. Naopak v dubnu vzrostl zakázkový polštář v oblasti ostatní výroby dopravních prostředků, kam patří například letadla, lodě a vlaky, a to o 0,7 procenta.
U výrobců investičních statků, jako jsou stroje a zařízení, se délka zakázkového stavu mírně snížila na 9,7 měsíce. U výrobců meziproduktů klesla na 4,0 měsíce, zatímco u výrobců spotřebního zboží zůstala beze změny na 3,5 měsíce.
Pokles zakázkového stavu v německém průmyslu může mít pro Českou republiku, která je na Německo průmyslově významně navázána, několik důsledků. Český průmysl je silně propojen s německým prostřednictvím dodavatelských řetězců, zejména v automobilovém sektoru, strojírenství a dalších výrobních odvětvích.