Čínské automobilky a představitelé tamní vlády projevují zájem o německé automobilové továrny, které čeká uzavření. Podle zdrojů Reuters jsou zvláštním předmětem zájmu závody Volkswagenu v Drážďanech a Osnabrücku. Čína koupí takové továrny, aby získala významný vliv v německém automobilovém průmyslu, který se aktuálně potýká s poklesem poptávky a výzvami spojenými s přechodem na ekologické technologie. Vedení koncernu VW podle dostupných informací nemá mít s čínskými investicemi problém.
Budování továren přímo v Německu by čínským výrobcům elektromobilů umožnilo vyhnout se celním tarifům Evropské unie na dovoz elektromobilů z Číny. Tento krok by také mohl dále ohrozit konkurenceschopnost evropských výrobců. Čínské automobilky se dosud zaměřovaly na investice v telekomunikacích nebo robotice, ale tradiční výrobu automobilů v Německu ještě nezahájily.
Jana Marková se nad pozvolnou likvidaci evropského průmyslu pozastavila a odsoudila neschopnost evropských politických lídrů, kteří "krachu Evropy" nečině přihlížejí.
„VW zvažuje prodej evropských fabrik čínským automobilkám. Soudruzi, tak to se vám povedlo. Gratulky a posíláme víte co.
A nejen že s tou likvidací na počátku nic neudělali, nevymezili se proti tomu, oni v ní zdárně pokračují! A místo toho, aby se tedy kolektivně sebrali, řekli té bruselské sebrance dost, my už na vás kašleme, my kašleme na vaše zákazy, příkazy, a na hranici fyzikálních zákonů a ekonomické demence nařízení, my začneme zase dělat auta, ve kterých jsme dobří, tak radši své fabriky prodají Číňanům. No to mě podrž.
Čínské firmy se totiž podle informací agentury Reuters zajímají o fabriky německého koncernu Volkswagen. Číně by továrny mohly otevřít cestu k prosazení se na německém trhu, který se řadí mezi kolébky automobilového průmyslu. A místo toho, aby vedení VW a jeho odborů začalo řvát jako šílení, že tohle ne, oni s čínskými investicemi prý NEMAJÍ PROBLÉM. Ty kráso, tady stál asi někdo dlouho u výfuku, nebo si to neumím představit. Číňan je samozřejmě nadšen, luxusně se tak vyhne clům, které na něj EU hodlá uvalit a ještě si přivlastní prestižní značky.
Převálcují nás levnými součástkami, levnou pracovní silou, levnými surovinami, levným úplně vším. A taky úplně jiným pracovním nasazením.
Inu jedeme plnou parou do zdi. Mimochodem čínské podniky totiž už nyní drží důležité podíly v mnoha průmyslových odvětvích, a to včetně telekomunikací či robotiky. Tak jim darujme i automotive a garantuju vám, že vlastní náklady osekáte do nuly. Protože už nebude vaše ani rolička toaletního papíru na fluidně duhových záchodech,“ okomentovala na sití facebook Marková evropskou ekonomiku, která se řítí do hluboké krize.