Po neúspěšných jednáních mezi Mezinárodní asociací dlouholetých pracovníků (ILA) a United States Maritime Alliance (USMX) se očekává, že přibližně 45 000 přístavních dělníků může zastavit práci, což by mohlo způsobit chaos v dodavatelských řetězcích.
Tato situace nastává v době, kdy se USA stále zotavují z následků pandemie a dalších logistických problémů, které narušily obchod po celém světě. Přístavy na východním pobřeží a v Mexickém zálivu jsou klíčové pro zpracování téměř poloviny importovaného a exportovaného zboží Spojených států. Přerušení jejich provozu by mohlo mít ničivé následky nejen pro americký trh, ale i pro mezinárodní obchod, zejména v období předvánoční nákupní sezóny.
Případná stávka by mohla způsobit miliardové ztráty. Podle odhadů by denní ztráty přístavů jako New York nebo Houston dosahovaly stovek milionů dolarů. Přístavy by čelily obrovskému přetlaku lodí čekajících na vykládku, což by vedlo k dalším zpožděním v mezinárodním obchodu a následně ke zvýšení cen pro spotřebitele. Každý den, kdy by přístavy stály, by znamenal zpoždění pro globální dodavatelské řetězce, přičemž zotavení po stávce by mohlo trvat týdny, ne-li měsíce.