Italský ministr průmyslu Adolfo Urso ve středu večer v Bruselu prohlásil, že Itálie a Německo shromažďují podporu dalších členů EU, aby společně vyzvali k přehodnocení cílů EU na snížení emisí CO2 u automobilů. Urso dodal, že je nyní „jisté“, že dosažení nulových emisí z výfukových plynů do roku 2035 nebude možné, a obě země plánují navrhnout, aby se přezkum těchto opatření, původně naplánovaný na konec roku 2026, uskutečnil už na začátku roku 2025.
Urso svá slova podpořil nedávnými varováními výrobců automobilů, kteří upozorňují na krizi v automobilovém průmyslu a hrozbu masových propouštění, pokud EU nezmění kurz. Zároveň nastínil dvě možnosti: buď zachovat současné cíle a vytvořit podmínky, které umožní automobilkám je splnit, což preferuje německý ministr hospodářství Robert Habeck, nebo, pokud se to nepodaří, cíle odložit.
Podle ACEA zaznamenaly nové registrace automobilů v srpnu 2024 pokles o více než 18 % oproti stejnému období loňského roku, přičemž prodeje elektromobilů zaznamenaly největší propad. Sdružení upozorňuje na chybějící infrastrukturu pro dobíjení a doplňování vodíku, nedostatečné pobídky k nákupu a vysoké ceny zelené energie, které brzdí přechod na vozidla s nulovými emisemi.
Nicméně Německo si už dříve vyjednalo možnost přezkumu, který by mohl umožnit registraci automobilů využívajících syntetická „nízkoemisní“ paliva, což by znamenalo jistou úlevu pro spalovací motory. Automobilový průmysl nyní lobbuje za to, aby tento přezkum, stejně jako přezkum pro těžká nákladní vozidla plánovaný na rok 2026, byl uskutečněn již v roce 2025.