Jedna věc je však produkce finálních automobilů a druhá výkon celého segmentu automotive včetně českých subdodavatelů orientovaných na výrobu v zahraničí. I když máme zatím pouze čísla za červenec, produkce celého segmentu automotive byla letos viditelně horší než “produkce aut na území ČR”.
Je to primárně důsledek slabé poptávky po automobilech v Evropě - registrace nových automobilů jsou v posledních měsících slabé a celkově od začátku roku stagnují. Zdá se tak, že i letos roste tržní podíl v Česku vyráběných automobilů na celkovém “koláči” - evropské poptávce.
To je však chabou útěchou pro subdodavatele, které spíše zajímá, zda se zvětšuje “celý koláč” a zda na něm neztrácí evropští hráči na úkor čínské a americké konkurence. Děje se pravděpodobně obojí. I proto je nehledě na růst výroby automobilů v Česku celková produkce segmentu automotive letos slabší. Na začátku léta byla oproti průměru roku 2023 zhruba o osm procent nižší a při pohledu na mizerné podnikatelské nálady v Německu a ve Francii těžko čekat, že se situace pro subdodavatele v automotivu bude rychle vylepšovat…