Vláda zatím hodlá podporovat podobné záměry, a to úpravami zákona o investičních pobídkách, které budou projednány ve vládě do konce tohoto měsíce. Pokud počátkem minulého desetiletí, tedy zejména v letech 2000 – 2010 mělo smysl podporovat příchody tzv. montoven, nyní je to jinak. „Montovny“ tu již máme, pokud přijmeme tuto primitivní argumentaci, která se týká např. automobilového průmyslu, tedy především továren Hyundai v Nošovicích a Toyoty/PSA v Kolíně.
Jedna investice byla za více než 34 mld. Kč a druhá za více než 24 mld. Kč. A obě investice přispěly také k rozvoji celého regionu, kde působí, neboť bylo nutné investovat rovněž do dopravní infrastruktury. „Montovny“ v automobilovém průmyslu ovšem představují vysoký stupeň robotizace a automatizace výroby na nejvyšší světové úrovni. A totéž platí samozřejmě pro mladoboleslavskou Škodu.
Podobné jsou ostatně investice v elektrotechnickém průmyslu. I tam se vlastně jedná o „montovny“, ale elektrotechnický průmysl je za automobilovým průmyslem druhým vůdčím expertním sektorem českého průmyslu.
V tuto chvíli český průmysl potřebuje nové technologie, supermoderní stroje a zařízení, čemuž zatím nepomáhá politika slabé koruny tak, jak ji uskutečňoval a – dnes už nechtěně – ČNB a také stávající praxe odpisů investic. Na několik let by mohlo dojít k uplatnění stoprocentního odpisování při zavádění nové investice. Nebude jistě na škodu, pokud stát vydá od příštího roku méně na investičních pobídkách než dosud a pokud budou přicházet investoři se sofistikovanějším výrobním programem.
Stát by ovšem neměl zapomínat také na start-upy a podporovat je ve státním rozpočtu větší částkou nežli je 140 mil. Kč ročně.