Učitelky se znalostmi z nejrůznějších oborů rozšiřují slovní zásobu dětí, pomáhají napravovat logopedické vady, které jsou stále častější a dětem po vstupu do základní školy působí značné problémy. Má také značný význam sociální, mateřská škola pomáhá vyrovnávat sociálně ekonomické rozdíly jednotlivých rodin, často ve výchově musí přímo suplovat rodinu. Dítě se zde učí i navazovat kontakty, vycházet s ostatními. Navíc do mateřské školy mohou dnes i děti od 2 let věku, takže si asi každý dovedeme představit práci ve třídě, kde jsou mrňata s plínkami a sedmiletí předškoláci s odkladem školní docházky. Opomenout nelze ani trend stále častější integrace zdravotně postižených dětí do běžných tříd mateřských škol. Na všechny tyto skutečnosti musí být učitelka mateřské školy připravena. Tomu by zároveň měla odpovídat i odměna za její náročnou práci. Snižování platu je proto naprosto nezodpovědný a asociální krok, který je třeba ostře odmítnout. Očividně jde o další kamínek do mozaiky činů, kterými Nečasova vláda škodí zemi a jejím občanům.
Marta Semelová