V trafikách se objevil nový bulvárek jménem Sedmička, což bych asi ani nezaregistrovala, ale potkala jsem náhodou billboard (jeden) a tak to vím. Nahlédla jsem a je prakticky stejný, jako všechny ostatní levné bulvárky. Grafikou, papírem, fotkami. Nevím, jaký mají náklad, ani kdo to reálně kupuje, ale budiž jim přáno. Recyklovaných článků o českých celebritách není nikdy dost, že jo.
Bulvárek Sedmička má možná v Praze jediný billboard, ale určitě i ten brzo zmizí. Objeví se onačejší věci. Je totiž před volbami. Zase. Poslední volby tu byly přede dvěma lety, a už budou zas. A za půl roku zas. Oboje, které jsou před námi, už vystrkují růžky. Začínají se pořádat tiskovky a na plakátech se objevují ty milé tváře. Billboard NezLev jsem viděla snad už přede dvěma měsíci, začali brzo. To bylo, bohužel, to jediné, co se o této straně dalo říct. Skupinka politiků a političky v oblecích – kostýmku, stojící kdesi v zeleni a slibující blaho všem na počkání. Tyhle skupinky brzo zaplaví naše města a vísky, občas ozvláštnění nějakou fotkou jednotlivce, který bude vypadat zadumaně (je třeba přemýšlet, jak národu pomoci) či bude jásavě vstřícně hledět do objektivu (mám vás rád). Jistě se také zjeví někdo nový a čistý.
Billboardy doprovodné jsou prý ne pro podporu voleb, ale pro podporu knih „Černobilá klasika“. Akorát…. Jeden hlásá černobíle, že Spalovač mrtvol potěšil seniory, druhý zase, že Jatka č.5 kupují slepecké psy . Tahle země není pro starý. Ani pro psy. Brzo dojde na nás.
Když se projednávaly zákony o přímé volbě prezidenta, prohlašovala jsem, že jsem pro politickou volbu, protože tohle bude děs. A taky, že je. Zjevili se kandidáti, o který se to všeobecně vědělo a kteří by to té volby stejně šli, i kdyby politická byla. A už se zjevilo spousta pábitelů. A… billboardy. Miloš Zeman mi nevadí, jsem už dost stará na to, abych si na jeho tvář na billboardech zvykla.
Zatím jsem si ale nezvykla na to, že podpora kandidáta bude něco, co je postaveno na roveň máte-rádi-přírodu?, přispejte-na-děti-v-Africe! či zajímáte-se-o-lidská-práva? a všechny ty podobné žebravé akce, poukazující na naši daňovou schizofrenii, na něž narážíme pravidelně kdekoliv u metra či tramvaje. Tato země je bohatá, i když velká část jejích obyvatel je chudá. Občané chtějí být bohatí a platit co nejmenší daně (nejlépe neplatit vůbec), přitom očekávají funkční služby bohatého státu. Stát je chudý a bohatý být podle slov této vlády kupodivu nechce... Přestává proto fungovat – nefunkční registr vozidel je nejviditelnější ale ne jedinou aplikací - a ti nejpotřebnější jsou zoufalí. Nejsou peníze. Přesto ti bohatí daně neplatí, ale optimalizují je a odklánějí. Ti potřební proto stojí s nataženou rukou a hladovým žaludkem u nákupních center bohatých a čekají na odhozenou kost ze stolu hojnosti. Křesťané tomu říkají milosrdenství nebo odpustek. Charita. Chudí a zoufalí se musí pokořit, aby přežili. Arogantní představitelé státu je berou jako darmošlapy, médiím nestojí za odstavec. A tváří v tvář této gründerské realitě máme stále tytéž politické preference. Stačí nám jen chléb a hry. Třeba volební, nebo olimpyjské. Když zaplatíme české olympijské agentuře výpalné, nemusíme ani slovo olimpyjáda komolit.
Facebook umožní uživatelům v Británii vsadit skutečné peníze na služby a otevře tak poprvé dveře hazardu - Gamesys. Důvodem je zpomalení růstu tržeb na světové sociální síti. Jak dlouho bude trvat, než internet bude v převážné míře živit obchod, pornografie, drogy a gambling? Ten kdo dnes nechce sponzorované vzkazy a jiné formy facebookové obtěžující reklamy, má možnost si je filtrovat pomocí doplňku FM Purity.
Mezinárodní mediální podnik FOX International Channels (FIC) Ruperta Mudrocha koupil většinový podíl v nizozemské fotbalové kabelové televizi Eredivisie Media & Marketing CV (EMM), terá drží práva na vysílání nizozemské ligy.
Jihoafrická veřejnoprávní televize South African Broadcasting Corporation (SABC) zahájila vysílání 24-hodinového zpravodajského panafrického kanálu, soutěžícího s nezávislou televizí Multichoice na satelitní televizní platformě DSTV.
Apple nehodlá zahrnout aplikaci YouTube ani Google maps v novém software pro mobilní telefony iPhone a tablety iPad. Konkurenční boj o výpalné za zahrnutí aplikací do základní výbavy počítače či dokonce jejich integraci do systému a rivalita na tenčícím se trhu s reklamou zuří a zuřit ještě bude. To je bohužel vlastností stávajícího ekonomického systému, bez ohledu na prospěch zákazníka.
New York Times oznámily, že se chystají prodat stránky About.com a Answers.com, které NYT koupily za 400 mil. USD v roce 2005. Tím končí nákladný a nešťastný pokus rozšířit svoje publikování. Jen ve druhém čtvrtletí udělaly The Times čistou ztrátu USD 88, 1 milionů USD. About.com vykázala provozní ztrátu 186,8 milionů USD. Answers.com, zřízený podnikatelem Billem Grossem v roce 1998, sám sebe nazývá „nejdůvěryhodnějším místem pro zodpovězení životně důležitých otázek“.
Italští novináři Orfeo Donatini a Tiziano Marson byli pro urážku na cti a trestný čin pomluvy odsouzeni ke čtyřem měsícům vězení a zaplacení 15 000 EUR. Reportér a editor noviny Alto Adige byli odsouzen za článek publikovaný v roce 2008 . Tvrdili tehdy, že Sven Knoll, člen zemského sněmu města Bolzano, se podílel na neonacistickém summitu. Zpráva byla založena na policejní svodce a také se objevila v Itálii v Národním týdnu či L'Espresso.
Vláda provádějící veřejných výdajové škrty veřejných služeb nemůže očekávat, že si tím získá mnoho přátel. Ale kritici pravicové Partido Popular (PP) Mariana Rajoye tvrdí, že řada personálních změn ve španělské státní vysílací organizaci RTVE je znamením, že vláda nehodlá tolerovat žádnou kritiku. V roce 2006 byl zákon změněn pro ochranu televize tak, že jmenování managementu měl být schváleno dvoutřetinovou většinou parlamentu. V letošním roce PP použila celkovou většinu koalice ke zrušení změn z roku 2006 a začaly personální čistky.
Ruský miliardář Alexandr Lebeděv, majitel novin , které podporují protiputinovské opoziční hnutí v Rusku, je připraven postoupit svůj podíl v listu Novaja Gazeta, který spoluvlastní s bývalým sovětským vůdcem Michailem Gorbačovem, redakci novin. Chce úplně skončit činnost kvůli údajnému tlaku ze strany ruských úřadů, který ovšem nespecifikoval.
Na každých 100 prodaných tištěných knih prostřednictvím stránek Amazon firma uvedla, že prodala 114 titulů pro své e-čtečky Kindle. Dodala, že průměrný majitel Kindle koupil až čtyřikrát více knih než když dříve zařízení nevlastnil. Společnost uvedla, že od léta 2011 došlo k 400 procentnímu nárůstu autorů prostřednictvím „samoobslužného“ vydavatelství Kindle Direct Publishing.
Budoucnost je v mobilně dostupných digitálních a inteligentními odkazovými nebo vysvětlujícími značkami označených informacích. Šetříme lesy…
Konec chatové konverzace
Pro prvnizpravy.cz
Irena Ryšánková