Nicméně hlavním důvodem protlačení elektronické evidence tržeb (EET) byly výhody, které současná vláda jejím zavedením předpokládá.
Tou první a zásadní výhodou je boj proti šedé ekonomice a zejména sjednocení podmínek pro podnikání a narovnání tržního prostředí ve prospěch všech poctivých podnikatelů. Je také si nutno uvědomit, že krácení tržeb vede k daňovým únikům, snižuje příjmy do zdravotnictví a sociálních služeb a zejména vůči těm poctivým je to absolutně neférové jednání, které nelze nadále tolerovat.
Ministr financí slibuje zavedením EET vyšší příjmy do státního rozpočtu, které pomohou zajistit lepší fungování státu a posílí i veřejné služby. Nechápu odpor poctivých podnikatelů či komunálních pravicových politiků, protože lze získat celkem až 18 miliard korun, z nichž 4 miliardy přitečou do rozpočtů obcí. Taktéž se posílí rozpočty krajů o 1,5 miliardy korun. Což opět může zlepšit životní podmínky i kvalitu a dostupnost veřejných služeb pro občany země.
Málo se také hovoří o zavedené negativní praxi, kdy zejména ve službách platí podnikatelé svým zaměstnancům minimální mzdu a zbytek odměny vyplácí z černých fondů. To, že tyto nízké mzdy znemožňují zaměstnancům si brát úvěry či hypotéky je zřejmé, tak jako jejich výše důchodů či podpor v nezaměstnanosti či v době nemoci jsou minimální. Nehledě na skutečnost, že snižováním plateb do sociálního a zdravotního systému jsou vlastně „okrádáni" nemocní a zdravotně postižení.
Programové prohlášení vlády jasně deklaruje boj proti daňovým únikům a proti šedé ekonomice. Stát přece nemůže nečinně přihlížet daňovým podvodům a obcházení platných zákonů. Důvodem proti zavedení EET také není to, že tento systém se teprve zavádí v řadě zemí EU. Právě naopak se Česká republika může stát nositelem pokroku. To, co je důležité, je zajistit funkčnost a bezproblémový chod systému, který nebude znamenat výrazné finanční zatížení podnikatelů.
A také ochranu všech poskytovaných údajů v rámci zákona o ochraně osobní údajů a v rámci ochrany údajů finanční správy.