Ministr dokonce uznal, že našemu školství chybí všeobecně srozumitelný strategický rámec. Za ten je však zodpovědná právě vláda a ministerstvo školství. V úvodním materiálu je doslova napsáno, že: "V současné době je v platnosti nejméně 21 resortních koncepčních dokumentů. ... Klíčovým problémem vzdělávání v České republice je absence kvalitního a strategického řízení..." , což dokazuje chaos, do kterého uvedla české školství především pravicová vláda.
Představený dokument je zatím příliš obecný a konstatuje to, co všichni již delší dobu víme. ČSSD kontinuálně představuje své priority v oblasti školství, navrhovali jsme vládní koalici pomoc při řešení zablokovaného čerpání peněz z fondů EU, při koncepci financování regionálního školství, při přípravě vysokoškolského zákona - vše bylo odmítnuto.
Vítám nicméně to, že ministr avizoval zapojení opozice do tvorby strategie, protože si neumím představit, že by se plán s časovým rámcem do roku 2020 bez účasti opozice vůbec vypracovával.
ČSSD je připravena vyslyšet nabídku ministra Fialy se na zmíněné strategii podílet. Máme vypracovánu vlastní strategii a vlastní koncepci, o kterých jsme ochotni diskutovat - a to napříč politickým spektrem. Jako předseda školského výboru Senátu PČR chci navíc iniciovat k projednání Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 na půdě Senátu PČR Národní kulatý stůl, na kterém by byli přítomni jak odborníci, tak zástupci všech parlamentních stran. Těmito kroky chce ČSSD, jako zodpovědná opozice, přispět k vytvoření kvalitní strategie vzdělávací politiky a tím i stabilizovat rozviklaný vzdělávací systém v ČR.
Marcel Chládek