Vladimír Čermák: O vlivu faktoru XX11 na naše životy

KOMENTÁŘ

Název „ Faktor XX11“ je zde použit  jako kryptonym pro cokoliv  nepochopitelného, včetně mimozemšťaňů, co lze považovat za zatím neidentifikovatelnou příčinu či spíše shluky příčin vzestupu lidstva jako celku či  určité společnosti, komunity, státu v posledních staletích.

2. května 2014 - 07:00

Mohou tedy  zatím být i jiná „pozadí“  a jen tušené vazby. Psát o mimozemšťanech přímo  jako o něčem, co nám umožňuje na této planetě   dosáhnout toho, čemu obecně říkáme RŮST či INOVACE anebo POKROK, jak  také zmíněnému vzestupu někdy říkáme, by také mohlo našince vyloučit z komunity  normálně přemýšlejících  lidí.Faktor XX11 lze tedy považovat jen za jednu ze standardních hypotéz  umožňující zdržet se přesnějšího vyjádření o tom, co je  za  „úspěchy“ lidstva v jeho snaze o přežití, protože o tom, co to je, nic jistého nevíme.

V nedávné minulosti se kolem našeho druhu  a jeho schopnosti přežít odehrávalo tolik  změn a  s nimi spjatých zvláštností, ne-li záhad, že mnozí, kteří o tom přemýšlejí, se nestačí divit, že tady ještě jsme. Pokud však chceme porozumět  tomu proč a kvůli čemu  jsme ještě zde, zda  neexistuje  nějaká jiná hrozba, pak  fakt, že jsme neskončili  třeba v:
  • v plamenech třetí termonukleární či v hrůzách efektů pandémií vyvolaných bakteriologickými zbraněmi  (zvláště v 60.- 80tých letech)
  • v totalitně řízených, díky náboženství a jiným ideologiemi zakonzervovaných společnostech (typu katolickou církví  a jejími pastýři ovládajícími „stáda“ a „ovečky“  v 17. století)
  • v jiných slepých cestách vývoje,
pak  nezbývá nic jiného než aspoň na nějakou dobu - než budeme o něco chytřejší a vzdělanější  - využít faktoru XX11  jako berličky našeho nedostatečného poznávání.  

Výhoda  tohoto faktoru spočívá také v tom, že nemusíme přijmout  tvrzení, které se nám díky náboženským  či jiným  tlakům vnucuje. Tedy že  někdo„nahoře“ dozoruje naše chování a jednání, resp. tzv. bdí nad námi, chrání nás. Někteří  si pod tím představují právě ufony, jiní nějakého Boha.  Jehovu, Alláha či  třeba Hospodina. Nejpravděpodobnější se ale zdá to,  že zde funguje  nějaký – možná hypertrofovaný  -  funkční instinkt sebezáchovy. Přece jen: jsme ještě  tady! Navzdory  všem hrozbám zvnějšku i od nás samých! Jak si to však rozumně  vysvětlit? A je vůbec nutné hledat pro to vysvětlení, když kolem nás se děje tolik zjevných absurdit a paradoxů, svědčících, že nežijeme v logicky uspořádaném a tedy i srozumitelném světě?

Uvedeme jen některé  z nich, které se objevily v médiích minulý týden:
  • česká policie  zahájila velkou akci proti údajným vydavatelům  knihy “Základy Tauhídu. Islámský koncept Boha“, který měl napsat A.A. B. Philips, Kanadský konvertita k islámu původem z Jamajky.  Četná média  - ale i policie(!) uvádějí, že právě tato kniha  je hlavní, ne-li jedinou (!) příčinou razie v některých pražských mešitách, kam chodí za účelem bohoslužeb zdejší muslimové  (a také celá řada českých dívek, které v navázání známosti s některým zámožným  cizincem  a v následné konverzi k islámu vidí cestu, jak zplodit a vychovat potomstvo, k čemuž   se jejich čeští partneři- stávající i potenciální – vzhledem  k odlišnosti svých životních strategií nějak nemají). V případě Češek –  využívám zde poznatek opřený o  výsledky jednoho, již deset let starého výzkumu zabývajícího se motivacemi  konverze českých dívek navštěvujících tato (české veřejnosti málo známá náboženská centra)- jde ale o zcela logické chování. Nejde o Boha, jde o rozmnožování se, tedy o jeden z našich nejsilnějších   pudů. Jako každé náboženství, i islám se dá využít i zneužít fakticky k čemukoliv. Tak jako se dá katolická víra v Boha zneužít ve víru v mamon, včetně ospravedlňování české krádeže století v podobě restitučního zákona z r. 2012 iniciovaného  tlupou katolických církevních hodnostářů, nenasytných právníků, zločinných politiků a jiných  elementů. Můžeme  k tomu ovšem doplnit: a proč ne, když se ta společnost  nechává bez  zjevné způsobilosti k sebeobraně okrást? Pravda je, že právě tato krádež byla provedena velmi sofistikovaně a byla dlouhodobě  připravovaná. Patří ke krádežím typu, kdy  zloděj používá staré praxe všech přichycených zlodějů a volá „chyťte zloděje". Vnašem případě prohlašuje “co je ukradené, musí být vráceno“. Problém je jen v tom, kdo co ukradl první. Tehdejší premiér, ministr financí, poslanci i prezident, kteří na tom s preláty spolupracovali (mohli za to mít  něco přislíbeno, třeba další plnící péro do sbírky) ani dnes nejsou  hnáni k odpovědnosti. Nikdo však nešel do ulic, tím méně na barikády. A nikdo se  nesnaží   zrušit  tem zlodějský zákon.
Vraťme se však k policejní akci. Od  zdroje TPZA jsem se dověděl, že stejná kniha byla v USA vydána již v roce 2006 (u nás před dvěma lety), a je tam v běžném prodeji v síti AMAZON buď jako nový výtisk za 10 dolarů, či jako použitý za polovinu. Proč tedy by s tím měla policie, možná i tajné služby  u nás dělat takové manévry a ciráty, když to prodemokratické oligarchii v USA  nevadí? Vždyť to navíc je v rozporu se svobodou tisku!

Něco podobného  se týká inových mediálních absurdit, jako  bylo třeba  vystoupení Standy Grossů před pár dny  v TV. Ani teď  není jisté, za co  a pro co se omlouval,  ale on tvrdí, že už našel Krista.  Co našel doopravdy, a co chce udělat s těmi podvodně získanými penězi  (zneužití vysoké funkce  je podvod, to on jako  byť rychlokvašený právník dobře ví), o tom se mu ale mluvit nechtělo. Chtělo by se říci: čert ho vem. Ať se těmi svými zlodějnami zalkne.

Takových a jiných  paradoxů a absurdit kolem nás je  - a  asi i bude nadále -  dost na to, abychom si připadali jako bytosti žijící v podivném světě, kde je všechno jinak, než by mělo být.

Jen tu a tam se v některých médiích objeví i něco, co  bychom tam nečekali, a co   umožňuje regeneraci našeho smyslu pro realitu. Třeba rozhovor s fyzikem L.M.Kraussem z Arizonské  státní univerzity. Nejsilnější část  tohoto rozhovoru se týká právě původu a podstaty náboženství.  Je v něm  použitovědění, které stojí za to, abychom si ho všimli. Pokud  tímto způsobem  zkusíme sami přemýšlet  o tom, jak je možné, že lidstvo ještě existuje,  možná nám onen „faktor XX11“ nebude dělat takový problém. Prostě je mnoho věcí, k jejichž pochopení nemáme dost vědění. Jak říkal už Shakespeare v Hamletovi:  „Je mnoho věcí mezi zemí a nebem…“  Je jasné, že kdyby  se mezi nás dostal nějaký člověk z minula (a nemusela by to být ani příliš vzdálená minulost), bude mu mnohé z toho, jak žijeme, myslíme, s čím zacházíme (technika  apod.)  připadat jako z jiného světa. Nezbývalo by mu nic jiného  do doby, než se mu podaří doplnit si příslušné vědění, označit to tedy jako „faktor XX11“.

Vladimír Čermák



Anketa

Kdyby se dnes konaly v ČR prezidentské volby, komu byste dali svůj hlas?