Navzdory celkově tragickým výsledkům se už v jedné zemi odlepily prodejní výsledky ode dna. Touto výjimkou je Francie, kde se prodalo o 1,2 % více než loni v červnu. Spíše než o návrat spotřebitelského optimismu a firemních investic se tentokrát jednalo o efekt šrotovného, které Francie mezi prvními zavedla. Německé šrotovné, na které se spoléhala celá střední automobilová Evropa, se však zaměřilo na úplně jiný cíl – elektromobilitu – s výsledky prodejů aut zatím nemohlo. Největší evropský trh tedy padá zhruba o třetinu, a to jak za červen, tak za první pololetí. V pořadí druhý – britský – se za první pololetí zmenšil na zhruba polovinu. Z pohledu jednotlivých výrobních skupin si v první polovině roku vedly nejlépe německé automobilky, jejichž podíl na upadajícím evropském trhu vzrostl na více než 38 %, a to nepřekvapivě na úkor především francouzských a italských producentů.
Výsledky prodejů automobilů v první polovině letošního roku jsou sice velmi zajímavé, avšak stále je třeba je brát s velkou rezervou. Jsou ještě silně ovlivněny postupným otevíráním autosalonů a jen opatrným návratem zákazníků. Je tak pravděpodobné, že se už v dalších měsících podaří část propadu kompenzovat, neboť se bude realizovat odložená poptávka a automobilky budou dál dodávat auta, která si před měsíci objednali jejich zákazníci. Bylo by však relativním úspěchem, kdyby se letošní propad evropského trhu podařilo korigovat alespoň na 20 %. Včetně Británie by šlo o výpadek o zhruba 3 mil. aut, což by stále znamenalo lepší výsledek než v roce 2013. Jako stimul kromě šrotovného může zafungovat i cena před zavedením emisních pokut. Podstatnější otázkou však začíná být, zda se trh vrátí k stabilnímu růstu už v roce 2021.