- Nebude vyřešena ekologická otázka komplexně. Státy Unie se na produkci CO2 podílí asi 4 % (!) – v tom samozřejmě není jen osobní a nákladní doprava, ale i produkce firem a továren. Zkomplikuje EU a národní Nebude jasné, jak na nápor elektromobilů bude reagovat energetická soustava a o kolik se zvýší produkce CO2 z elektráren.
- Nebudeme znát úhrnné emise CO2 za celý životní cyklus elektromobilu. Tedy ty, které jsou vyprodukované během jeho výroby (vč. baterií), používání a následné likvidace.
- Nebude ČR vědět, kde vezmeme takové množství energie pro elektromobilitu. Z ČR se totiž stane do několika let dovozce energie (jakmile bude utlumena činnost uhelných elektráren). Dostavba dalších jaderných bloků, které by mohly jako jediné tento výpadek stabilně nahradit, je rozhodnutím vlády ANO a ČSSD za potlesku opoziční koalice SPOLU a Pirátů se STANem, v nedohlednu. Vyřazením Rosatomu totiž de facto padá dostavba jaderné elektrárny úplně, protože srovnatelnou technologii nikdo jiný nenabízí.
- Nebude jasné, o kolik zvýšená poptávka po el. energii vyžene ceny nahoru a jaké toto bude mít sociální dopady na občany.
- Nebude řešení, jak nakládat s obrovským množstvím baterií – tedy s velmi nebezpečným odpadem.
- Nebudou tisíce nabíječek na elektroauta u bytových domů.
- Bude stále vzývána kapitalistická mantra „cestujte za prací“. Cestování z venkovských oblastí, menších měst a obcí do zaměstnání totiž často jinak, než autem prostě nejde. A z mezd, které tito zaměstnanci v ČR dostávají, se prostě elektromobil s dostatečným dojezdem v průměrné ceně milion korun koupit a udržovat nedá.
- Nebudeme vědět, kolik to bude občana stát. Nejen nákup elektromobilu, ale celý přechod na elektromobilitu (třeba v nákladní dopravě nebude vůbec jednoduchý), protože se to s velkou pravděpodobností promítne do cen produktů a služeb.
- Nebude stát motivovat občana k nákupu nového auta na elektřinu. Snadno se totiž může stát, že lidé budou udržovat svá stávající vozidla v provozu co nejdéle, protože na elektromobil nebudou mít (nebo jej nebudou chtít), a tak už tak vysoké stáří českého vozového parku (v průměru kolem 15 let) může ještě vzrůst. To s sebou paradoxně může přinést ještě více negativ pro životní prostředí.
Kateřina Konečná: Neberte nám auta!
Evropská komise přišla se svou představou „boje“ za lepší klima pod názvem „Fit for 55“.
Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění v Baku
Na webu United Nations – Informační centrum OSN v Praze se dne 11.11. 2024 objevil článek s názvem V Azerbájdžánu byl zahájen klimatický COP29. O co jde?
Jiří Paroubek: Změna ruské jaderné doktríny
Ráno na ČT24 známý rusofob Dvořák, seznámil českou veřejnost s tím, že ….“sice tomu nechce věřit…“, ale Rusové již obsadili 27% území Ukrajiny.
Petr Markvart: Žádný jaderný Armageddon nečekejme, je to jen mediální masáž
Několik vět k současné zjitřené diskusi o údajném povolení Washingtonu k použití zbraní "dlouhého doletu" proti cílům na území Ruské federace.
Nepřehlédněte
První hraný film v Čechách
Dne 22. listopadu 1897 byl v Čechách natočen první hraný film - Hořický pašijový film. Tento unikátní hodinový záznam pašijových her v Hořicích na Šumavě vznikl díky americké produkci a dodnes patří k významným milníkům české i světové kinematografie.
Úder „Stormu“ a čekání na Putinovu odpověď
Dnes se poprvé objevily zvěsti o útoku britských raket Storm Shadow v Kurské oblasti. Psala o tom ruská vojenská veřejnost a poté řada západních publikací.
Nejčtenější
Petr Pavel je ztělesněním konce tohoto režimu, říká Vidlák
Přinášíme vám další díl pravidelného pondělního cyklu s názvem VIDLÁKŮV OTVÍRÁK. Populární český bloger Daniel Sterzik, který píše pod jménem Vidlák, přináší zamyšlení nad aktuálními problémy naší doby exkluzivně pro server Prvnizpravy.cz.
Kdy Petr Pavel a spol. sdělí Čechům, kdy mají zamířit do neexistujících krytů?
NATO pomalu směřuje k válce. Další kolo závodů v eskalaci je zřejmě tady, píše v komentáři na Fsfinalword americký novinář Erik Best.
Štefec: Česko bohužel patří mezi země, které procházejí závěrečnou fází zániku své státnosti
Jak svého času jasnozřivě prohlásil Andrej Babiš, stát je třeba řídit jako firmu. V opačném případě se dostane do obrovských potíží, které mohou skončit až jeho zánikem a změnou v pouhý geografický pojem, flek na mapě bez jakéhokoliv politického, ekonomického, vojenského, nebo diplomatického významu.