Celkový index PMI v německém průmyslu sice zůstává stále relativně vysoko (58,3 bodu) a vysoké zůstávají i zahraniční objednávky. Podle komentářů německých průmyslníků jdou rychle nahoru zejména zahraniční zakázky z Asie a Spojených států. V tom je ale taky trochu problém. Výrobní kapacity subdodavatelů i přepravní kapacity dopravců jsou v důsledku pandemie stále daleko méně flexibilní než před krizí. Německé průmyslové firmy proto začínají mít s náběhem poptávky problémy.
Na jedné straně chybí podnikům strategické vstupy – za všechny například nedostatek čipů, které už v tuto chvíli omezují produkci německých automobilek. Na druhé raketově rostou ceny přepravy. Nedostatek volných přepravních kontejnerů zdražil v posledních měsících ceny přepravy mezi Evropou a Čínou až na čtyřnásobek cen z léta 2020.
Podle průzkumu PMI také právě proto prudce rostou ceny vstupů v průmyslu a čekací doba na subdodávky. Ta je podle německých podniků vůbec nejdelší od počátku průzkumů (v roce 1996). Pokud to tak půjde dál, může být černou labutí tohoto roku návrat “inflace” na scénu.