„Jsme rádi, že nás na ministerstvu takto vlídně přijali, výsledek návštěvy nás ale bohužel nepřekvapil, v důsledku neustálých změn a nejasnosti toho, kdo úřad vlastně řídí, se můžou úředníci snažit sebevíc, ale výsledky prostě přicházet nebudou. Je to obdobné jako ve škole – dobrou školu nedělá dobrá fasáda, ale dobrý ředitel, toho bohužel ministerstvo nemá,“ říká poslanec ODS Jan Bauer, který ministru Havlíčkovi symbolicky předal startovací kabely, aby se mu povedlo úřad nastartovat. „Bude s tím mít dost práce, obzvlášť když není ministr dopravy na plný úvazek,“ dodává Bauer.
Vzhledem k tomu, že Havlíček vede také ministerstvo průmyslu a obchodu, nemá podle ODS dostatek času na to, aby uřídil ještě další tak náročný resort, kterým je doprava, jeho sliby tak opozičním poslancům mnoho naděje nedodaly. „Chtěli jsme poslancům z hospodářského výboru nabídnout možnost podívat se na ministerstvo a osobně zjistit, v jakém je úřad stavu. Od ministra Havlíčka jsme slyšeli spoustu plánů a krásných slov, ale trochu se bojím, aby to nedopadlo stejně, jako vždycky – spousta slibů, ale skutek utek,“ vysvětluje místopředseda hospodářského výboru Ivan Adamec.
Expert ODS na dopravu Stanislav Blaha kritizoval především nedostatek peněz na výstavbu silnic a železnic: „Rozpočet na SFDI je ještě nižší než v loňském roce. Když se podíváme na stav silnic a železnic v ČR a na ekonomický růst, v jakém se právě nacházíme, měla by vláda dávat na rozvoj infrastruktury alespoň 3 % HDP, to se ale neděje, a tak pořád nemáme dostavěnou dálniční síť nebo železniční koridory.“