Podařilo se nám napravit chyby předchozích vlád a u klíčových staveb vyjednat výjimku EIA. Je ale nutné, aby ministr dopravy Dan Ťok a ministr životního prostředí Richard Brabec zrychlili vydávání povolení EIA.
Pro úspěšnou výstavbu dopravní infrastruktury je nutné postupovat dle harmonogramu a bez odkladů začít s výstavbou. U prioritních staveb, jako je např. D1 Říkovice – Přerov, úseky D3 nebo úsek D6 Řevničov, obchvat, je potřebné intenzivně pracovat na majetkoprávní přípravě, aby se skutečně mohlo stavět dle plánu přípravy realizace. Důsledná kontrola dodržování harmonogramu přípravy výstavby je nutná také u klíčového úseku 511 Pražského okruhu.
Zároveň považuji za nutné, abychom pomohli krajům s údržbou a opravami silnic II. a III. tříd. Odmítám proto výroky ministra dopravy Dana Ťoka, který nechce dát krajům ani korunu. Není možné je nechat vyhladovět.
I v letošním roce, kdy byl rozpočet SFDI nižší než v roce 2015, se podařilo vyčlenit 3 miliardy korun na financování oprav silnic nižších tříd. Tyto prostředky se navíc podařilo krajům efektivně využít. Návrh rozpočtu SFDI pro rok 2017 předpokládá další navýšení oproti letošnímu roku, s financováním oprav těchto silnic se ale dle prohlášení ministra dopravy nepočítá. Opravy a údržba silnic jsou přitom dlouhodobě podfinancovány.
Ministři a poslanci ČSSD podpoří rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pouze v případě, že bude počítat s podporou dvojek a trojek, a prostředky na jejich opravy. V opačném případě není podpora ze strany ČSSD možná.