Kvůli formálním nedostatkům byly obě soutěže zrušeny Úřadem na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a Česká republika bude proto zřejmě nucena nakupovat služby dráž či nevýhodněji, než by tomu bylo u otevřeného tendru.
Jako obvykle ale není na vině špatná příprava zakázek týmu pana ministra Ťoka, ale vnější okolnosti – tentokráte to má být politické zadání ČSSD, aby nezávislý předseda ÚOHS Petr Rafaj co nejvíce komplikoval život ministra dopravy. Kromě toho, že se proti takovému obvinění ČSSD velice důrazně ohrazuje, bychom chtěli panu ministrovi poradit. Nejobyčejnější vysvětlení bývají velice často ta nejsprávnější. Měl by proto zvážit, zda neposílí svůj tým o zkušené úřadníky, kteří mu příště s přípravou podobně složitých výběrových řízení pomohou.
ČSSD proto vyzývá ministra dopravy, aby začal dělat práci, ze kterou je placený daňovými poplatníky a přestal hledat chyby všude okolo, jen ne u sebe. Naopak by si měl vzít příklad ze svého předsedy a ministra financí Andreje Babiše, který se radikálním snižováním počtu jednacích řízení bez uveřejnění na svém ministerstvu tak rád chlubí. Na dopravě to bohužel naopak vypadá, že bez JŘBÚ nevysoutěží vůbec nic.