Zdá se až nepochopitelné, že vlády, jejichž mandát vychází z vůle občanů, přistupují aktivně či pasivně na hry nadnárodních korporací a dovolují, aby daňovou zátěž místo velkých hráčů nesli běžní občané a malé a střední podniky. Nadnárodní korporace tak prakticky často platily a platí díky různým smyčkám a skrytým mechanismům daň v naprosto směšné výši oproti průměrnému korporátnímu zdanění ve zbytku Evropy.
Evropská unie tedy v této chvíli díky skandálu Luxleaks alespoň pracuje na způsobu, jak zabránit tomu, aby peníze pomocí různých více či méně legálních daňových praktik odtékaly z míst, kde se vytváří hodnoty. Lucembursko totiž není jediné. Zemí, které jsou nyní v hledáčku, je hned několik. Kupříkladu Holandsko, které je dnes tak výrazně aktivní v diskusích o Schengenském prostoru, by rovněž mělo rychle začít uvažovat o zrušení daňových dohod s velkými zahraničními firmami.
Je to jako se vším, vlády členských států si navzájem nevěří, a v řadě případů se dokonce v klidu navzájem podvádí. Jenže řádné kontroly a transparentnosti v Evropě nebude dosaženo, dokud zástupci členských zemí neprojeví ochotu zasednout spolu ke stolu a zbavit se všech kostlivců, které schovávají ve skříních. Stejně jako při všech zásadních rozhodováních je nejen žádoucí, ale i nutné, aby se na postupu v řešení korporátního zdanění shodli jednomyslně. Pokud to nedokážou, bude to jen další důkaz, že nejednají v zájmu svých občanů, ale v zájmu velkého byznysu.