František Trantina: Karel Schwarzenberg - mléko které neexistuje

GLOSA

Není to tak dávno, co se u českých  silnic a dálnic objevily billboardy s reklamou na skvělé mléko Tučňák.  I já si představoval, že je to kvalitní, řádně tučné mléko, žádná obarvená voda na bílo.

31. ledna 2013 - 08:44

Byl to projekt společnosti BigMedia, značka mléka  Tučňák byl jen výmysl. Reálně neexistovalo, ale o virtuálního  mléčného Tučňáka projevilo zájem několik mlékárenských společností.  

Vzpomněl jsem si na to v souvislosti s kamapaní presidentského kandidáta Karla Schwarzenberga. Jak upozornil ve své precizní analýze neúspěchu kandidáta strany TOP 09 ekonom Pavel Kohout, Karel Schwarzenberg snad ve svém životě nenapsal ani jediný článek. Nic  kde by prezentoval své názory nebo komentoval nějakou událost. Což se jeví, vzhledem k jeho slalomu různě zaměřenými politickými stranami jako prozíravé, ale spíše za tím bude něco jiného. Každopádně se nedá myšlenková konzistence Karla Schwarzenberga jeho publikační činností nijak ověřit.

Přesto se  v jeho případě podařilo médiím vytvořit obraz presidentského kandidáta, se kterým přijde pozitivní změna, který má všude jako intelektuální ikona dveře otevřené  a do kterého vkládali především mladí voliči velké naděje na lepší zítřky.

Možná se dočkáme, že nějaká reklamní agentura vytvoří politického Tučňáka a potom ho prodá politické straně která za něj zaplatí nejvíce... Nebo už ho vytvořila?

František Trantina



Anketa

Kdyby se dnes konaly v ČR prezidentské volby, komu byste dali svůj hlas?