Možná se mýlím, možná jsem jen zabedněný když si myslím, že tyto dva paragrafy jsou zbytečné a (pokud budeme v EU a Schengenském prostoru) prakticky naprosto nepoužitelné. Jak totiž mohou být tyto peragrafy použity v praxi, když státní hranice jak je známe z nedávných let de facto neexistují, pokud ano, pak jen virtuálně, resp. na geodetických či zeměpisných mapách. Přes hranice dnes může projít kdokoliv, aniž by musel riskovat „násilné překročení státní hranice“ dle § 339 trestního zákoníku, případně, že by za účelem nedovoleného překročení státní hranice ČR musel člověk organizovat nějakou nebezpečnou akci ve smyslu § 340 trestního zákoníku.
Jak výše zmíněno, pro státy-členy EU platí hranice Schengenského prostoru. Věc naprosto nevídaná, občané států EU mohou volně cestovat, tedy i volně překračovat hranice bez toho, že by za účelem úmyslu překročení státní hranice riskovali nějaký násilný způsob apod. Na druhé straně však, bohužel, neexistence fyzických hranic umožňuje osobám, které se např. vyhýbají trestnímu stíhání, přecházet ze státu do státu, aniž by vůbec museli někde procházet pohraniční kontrolou, prokazovat svou totožnost a v neposlední řadě také přepravu věcí, které sebou nesou či vezou.
A vůbec ten nejhorší důsledek (tedy jak pro koho) v neexistenci státní hranice je v tom, že hordy imigrantů mohou bez pasů, bez jakékoliv fyzické kontroly a nutnosti prokazování totožnosti, libovolně a masově přicházet a přecházet. Což je ovšem jiný problém, jehož důsledky k radosti jisté skupiny multikulturních pomatenců naplní jejich pocit uspokojení, neboť to podle nich výrazně obohatí naši zřejmě zapčklou, nedostatečně vyvinutou tisíciletou slovanskou a křesťanskou kulturu.
Takže, vzhledem k realitě, nebylo od věci tyto paragrafy z trestního zákoníku vymazat?