Péči silničářů si komunikace žádají i v případě ranních mlh. Ty představují riziko vzniku nebezpečných námraz i spadu jinovatky ze stromů. „Jízda vyžaduje zvýšenou opatrnost i přes zdánlivě mírnější průběh zimního počasí," upozorňuje Vašák.
Silničáři mají na všech patnácti cestmistrovstvích dostatek zásob posypového materiálu pro další průběh zimy a postupně jej doplňují.
Nejen zimní údržba
V zimních měsících se silničáři nevěnují pouze zajištění sjízdnosti, ale i dalším činnostem, které je nutné provádět při údržbě silniční sítě. „Jedná se zejména o údržbu stromů, kácení starých a nebezpečných stromů, prořez keřů, které brání bezpečnému provozu na komunikaci, údržbě dopravního značení, systémům odvodnění či úklidovým pracím na silničních pozemcích. Na sběr a likvidaci odpadků z příkopů vynakládáme ročně přibližně čtyři miliony korun, které by zcela jistě bylo možné vynaložit účelněji. Bohužel je to činnost, která nás zatěžuje na úkor jiných položek údržby silničního majetku," uvedl Zdeněk Vašák.
Zázemí usnadňuje zimní údržbu
Na sklonku minulého roku získali silničáři nové prostory například v litomyšlském či svitavském cestmistrovství. „V roce 2024 jsme investovali do rozvoje zázemí a do techniky pro naše silničáře více než 100 milionů korun. Postavili jsme nové garáže v Litomyšli za zhruba 24 miliony korun a sklady na hořlavé látky ve Svitavách za méně než šest milionů. Investovali jsme také v Hlinsku. V letošním roce plánujeme pokračovat v investicích nejen do oprav silnic, ale také právě do zlepšení zázemí a obnovy strojů našich silničářů, kterým chci za jejich náročnou práci poděkovat," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Ladislav Valtr.