Plukovník dále potvrdil, že kreativitu chystané akce dostal v týmu na starosti grafický designér Jozef Dobrík, známý z kampaně Dárek pro Putina.
„Vzhledem k ruské agresi na Ukrajině navýsost aktuální téma a tedy je jeho komunikování povinnost,“ myslí si pan plukovník. V komunikaci začne používat sociální sítě a k standardním prostředkům, jako jsou televize a rozhlas, přidá i hodnotovou komunikaci s pomocí influencerů, kteří chtějí pomoci při vysvětlování základních hodnot státu.
Slovům plukovníka Foltýna se podivil bývalý europoslanec za ODS Jan Zahradil, který si žádné výrazné aktivity nového komunikačního odboru vlády nevšiml a předpokládá, že jakékoli akce stejně většinu veřejnosti úplně mine.
„Strategická komunikace byla podle Foltýna v červnu a červenci záměrně výrazná... nyní plánuje ubrat. Sleduji média a sítě dost intenzivně, ale ničeho tzv. výrazného jsem si opravdu nevšiml. Potvrzuje se, že celá tato akce je jen mnoho povyku pro nic. Další výron státně-byrokratické snahy o sebepropagaci.
A ještě pár perliček z úřednického newspeaku pana plukovníka:
“Povedlo se odpracovat ty procesy od struktury oddělení až po popisy funkčních náplní.”
“Stát musí být schopen svým občanům vysvětlit, proč je dobré svůj stát bránit, ale třeba i kontrolovat.”
“…je to hodně o nastavení procesů a úředničině…”